Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с оборотите

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с оборотите

    Здравейте колеги имам проблем с моята алфа 156 1.8 туинспарк който за мен вече е почти неразрешим.Започнаха да ми играят оборотите нестабилни са в ниските смених дебитомер смених Ланда сонда преди два дни смених по препоръка на майстор и всмукателните колектори тръби защото показа грешка в сместа на горивото и за него проблема беше там,нищо не стана.Някой има ли идея от какво може да е проблема?

  • #2
    стъпково моторче.

    Comment


    • #3
      Здрасти колега! Този проблем е малко по-стар от света, за съжаление и няма оправия, или поне аз лично на двата ми бивши 2.0 ТС-а не успях да го оправя. Тук във форума има доста изписано, почистване на дроселната клапа, адаптация, смяна на МПХ, дебитомер, ламбда сонда, тинтири-минтири... нищо не помогна. Разни колеги, които са на всяка манджа мерудия твърдяха, че знаят как се фиксва, но на предложението ми да си платя се покриваха като мишки, на думи са най-отворените, но когато стане въпрос да се докажат срещу не малко заплащане и се покриваха (на един колега даже му предложих 1000 лв. да го оправи, като същевременно да не ми издава как се оправя, нали е ноу-хау, но или са му се видяли малко парите, или и той е от мишоците - не се нае). Има вариант с прекъсване на пин 15 на оборотомера или километража, не помня вече, но това е кофти уъркараунд.
      Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
      Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
      Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
      Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

      Comment


      • #4
        Датчик температура на входящият въздух.
        Last edited by SPEEDO; d.m.y г., 13:21.

        Comment


        • #5
          Ако моторът е CF2 (със жило на дросела) най-вероятно е проблемен МПХ. Особено, ако оборотите играят и когато колата е неподвижна.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Ако моторът е CF2 (със жило на дросела) най-вероятно е проблемен МПХ. Особено, ако оборотите играят и когато колата е неподвижна.
            Да дросела ми с жило може ли по подробно да ми обясниш за какво става въпрос иначе мн рядко играят когато е неподвижна колата

            Comment


            • #7
              Става въпрос за устройството, което е монтирано на оста на дросела:



              Посоченото на снимката е капачка, лепена със силикон, която се отваря лесно, като с нещо остро се отнеме въпросния силикон от канала.

              Вътре има платка с 2 потенциометъра:



              Платката се повдига и на обратната и страна се виждат съпротивителните писти на потенциометрите:



              Проблемът с клатенето на оборотите възниква заради износването на въпросните писти, поради което компютърът не получава достоверна информация за положението на дросела и поради това е неспособен да подържа прецизно оборотите на празен ход.

              Почистването на съпротивителните писти и юстирането на плъзгачите:



              така че да вървят по неизносен участък от пистите обикновено решава проблема.

              След въпросната манипулация задължително се прави адаптация на дросела.

              Тук има още по въпроса:

              http://alfisti.ru/phpBB3/viewtopic.p...=46192#p936868

              Руснакът е подходил доста Hard към отварянето на капачката, като не е видял силикона и е действал с триона, което е глупост, защото в тая капачка лагерува оста и е важно след това тя пак да лагерува добре.
              Last edited by ecotronic; d.m.y г., 14:25.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Става въпрос за устройството, което е монтирано на оста на дросела:



                Посоченото на снимката е капачка, лепена със силикон, която се отваря лесно, като с нещо остро се отнеме въпросния силикон от канала.

                Вътре има платка с 2 потенциометъра:



                Платката се повдига и на обратната и страна се виждат съпротивителните писти на потенциометрите:



                Проблемът с клатенето на оборотите възниква заради износването на въпросните писти, поради което компютърът не получава достоверна информация за положението на дросела и поради това е неспособен да подържа прецизно оборотите на празен ход.

                Почистването на съпротивителните писти и юстирането на плъзгачите:



                така че да вървят по неизносен участък от пистите обикновено решава проблема.

                След въпросната манипулация задължително се прави адаптация на дросела.
                В моя град няма кой да го направи може да пробвам със смяна на дросела и ще видим какво ще стане

                Comment


                • #9
                  Не е нужно да сменяш целия дросел. Можеш да смениш само машинката с читава втора употреба.

                  След това пак трябва адаптация.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Не е нужно да сменяш целия дросел. Можеш да смениш само машинката с читава втора употреба.

                    След това пак трябва адаптация.
                    Аз живея в блг човек тук като видят колата и се обръщат на другата страна тръбите които смених трябваше да се огледат само да не смучат въздух отнякъде никой не се нави едва навих един майстор направо да ги смени с дросела ще е същото ще предпочетат да го сменят целия направо предполагам че и на него ще му трябва адаптация която незнам кой ще направи

                    Comment


                    • #11
                      Механизмът се крепи на 3 болта и се сменя за 5 минути. Да се смени целия дросел е по-голяма врътня.
                      Щом няма читави майстори при теб, поне не се връзвай на приказките на тези, които ги има.

                      Сигурен съм че на цената на абсолютно ненужната смяна на колектора, щеше да отскочиш до място, където щеше да получиш доста по-квалифицирана помощ и сега нямаше да ти се налага да пишеш по въпроса.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        В моят случай "играеха", когато се движиш по инерция, изключена от скорост. Сменял съм три МПХ, но и с трите отново оборотите "играеха". Ако при колегата поведението е същото, да не казвам голяма дума, ама няма оправия. Пропуснах да отбележа, че само ЕКУ-то не съм сменял, може и в него да е разковничето на успеха.
                        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                        Comment


                        • #13
                          Няма гаранция, че при всички причината е една и съща. При един ще е ECU, при друг ще е нещо друго. 'Клатенето' на обороти се получава от много неща. Колегата не е споменал, дали няма газ?

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от dansguardian Покажи съобщение
                            В моят случай "играеха", когато се движиш по инерция, изключена от скорост. Сменял съм три МПХ, но и с трите отново оборотите "играеха". Ако при колегата поведението е същото, да не казвам голяма дума, ама няма оправия. Пропуснах да отбележа, че само ЕКУ-то не съм сменял, може и в него да е разковничето на успеха.
                            При мен по същия начин играят и това мн ме дразни направо ме побърква

                            ---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:39 ----------

                            Първоначално публикувано от Ghostface86 Покажи съобщение
                            Няма гаранция, че при всички причината е една и съща. При един ще е ECU, при друг ще е нещо друго. 'Клатенето' на обороти се получава от много неща. Колегата не е споменал, дали няма газ?
                            Не не само на бензин я карам

                            Comment


                            • #15
                              От опит ти казвам, че съм сменил всичко, което можеш да се сетиш, с изключение на ЕКУ-то и централата на АБС - МПХ с последваща адаптация, почистване на дроселна клапа и адаптация, ламбда-сонда, дебитомер, свещи, клапан за картерните газове, нещата които биха могли да имат връзка с този проблем не са чак толкова много. Даже преди да резна 15-ти пин смених скоростомера с друг, от неклатеща Алфа и отново клатеше, значи проблемът не е в скоростомера. Намери от някъде едно ЕКУ и пробвай, може и да стане фокуса с оборотите. А защо не и АБС-модул, той "взима" информация за скоростта от датчиците.
                              Last edited by dansguardian; d.m.y г., 17:10.
                              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                              Comment

                              Working...
                              X